söndag 20 september 2009

Loppisfynd


En jättefin linneduk som verkar vara helt oanvänd.

Här kommer en del av de utlovade loppisfynd som jag skulle visa er. Har några kvar, men de får ni se imorgon. 

 
Duken innan strykningen.


 Virkade servetter som jag kommer att använda till kuddarna.


 
Tror att dessa hör ihop med duken och ska användas som bordstabletter, men de är för stora enligt min smak. Så detta finna linnetyg kommer jag göra stora kuddar av.

 
Denna låda ska vitmålas och textas.

 
Söt liten glaskupol som jag inte kunde låta bli.

 
Ska bara sättas upp som den är i vardagsrummet.

 
Även denna ska vitmålas och kommer troligtvis hamna i köket.

Så nu vet ni vad jag har att göra framöver om jag inte hänger så mycket på bloggen som jag önskar. Det ska bli spännande att göra trycken på kuddarna och se hur det blir. Ska ge mig ut imorgon för att köpa det speciella pappret som behövs för att trycka på kuddar. Någon som har erfarenhet av detta?
Hoppas ni har haft en fin söndag och sover gott inatt!  


3 kommentarer:

  1. Åh! Dom två sista. Jätte fina!!!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte den där lilla glaskupolen verkar ganska onödig och helt underbar. :-)

    Kram, jättefin blogg!!

    Erika

    SvaraRadera
  3. Miranda; tror den bruna hyllan blir supersöt när den är färdigt "shabby-chicad", hahaaa

    Erika; håller helt med dig, onödig, men ack så söt!
    Kram på er!

    SvaraRadera