måndag 21 september 2009

Krackelering av ram

Så här blev ramen som jag testade att krackelera. Första gången jag använde medlet, så jag visste inte riktigt vad jag hade att förvänta mig. Nu vet jag dock att jag inte behöver vara snål med det allafall. Ramen står nu på mitt skrivbord smälter fint in med textstenarna och ljuset.

 
 
 Ni får vinkla lite på huvudet för att se det tydligare. Allt är så vitt så det kan vara lite svårt att se sprickorna. Jag använde guldfärg undertill.


Nu måste jag rusa för att hämta barnen. Den äldste ringde och sa att han hade tappat nyckeln till källardörren. Han har börjat cykla själv till skolan nu vissa morgnar. Stackarn, tycker lite synd om honom, men är inte så jätteförvånad heller. Han har tyvärr en tendens att tappa och slarva bort grejer. Samtidigt är han jätteduktig på att hitta saker, så vi håller tummarna att nyckeln kommer fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar